De siste dagene har ny teknologi og personvern blitt debattert i media med utgangspunkt i ProntoTVs AVA-teknologi (Anonymous video analytics) som vi benytter i et pilotprosjekt sammen med vår kunde Peppes Pizza. Teknologien gir nye muligheter for annonsører, og er ikke i strid med de strenge reglene vi har for personvern og overvåkning.  ProntoTV er […]

ProntoTV gjennomførte en studie sammen med Posten for å finne ut om bevegelig innhold klarer å bidra til økt oppmerksomhet på digitale skjermer. Økt oppmerksomhet er ikke nok alene, derfor testet vi også om vi klarte å holde på oppmerksomheten med relevant innhold. Posten har i dag i overkant av 1500 lokasjoner med Post i butikk og dermed vil enhver optimalisering få stor kraft uansett hvor stor eller liten forbedringen er. Resultatene viste at bevegelig innhold (film) vs enkelt animert innhold (bilder som skifter) øker oppmerksomheten med opptil 9%. Den ene «post i butikk» lokasjonen hvor vi gjennomførte studiet vårt hadde nesten 4000 besøkende på en dag. Med et så høyt besøk vil selv en beskjeden økning på 9% bety at mange flere blir eksponert for budskapet som posten vil kommunisere.

Read more

Oslo Innovation Week 2016 er akkurat avsluttet og vårt datterselskap Pointmedia har deltatt hele uken. Oslo Innovation Week er en serie arrangementer i Oslo som har som formål å ikke bare snakke om endringer men forandre verden vi lever i. Pointmedia som er Norges ledende innen VR (Virtual Reality) og MR (Mixed reality) ble invitert til å dele av sin kunnskap på flere av disse arrangementene. Read more

Vi har nettopp gjennomført et lite eksperiment sammen med en av våre kunder for å optimalisere effekten av deres digital skjermer. Vi fant ut at oppmerksomheten kan øke så mye som 117% om man plasserer digital-skjermene optimalt i forhold til å få mest oppmerksomhet. Hva er så optimal plassering? En optimal plassering er der hvor kundetrafikken og synsfeltet er; med andre ord i stien til shopperne.

Read more

ZetaDisplay AB entered into an agreement regarding the acquisition of ProntoTV AS. ProntoTV will become part of the ZetaDisplay Group. The previous owners of ProntoTV will after the transaction become the 3rd. largest owner of ZetaDisplay AB.

Read more

Grand Parfymeri i Sverige har valgt ProntoTV som sin leverandør av skjermløsninger. Skjermene er strategisk plassert ved inngangen til butikkene. De er vinklet mot områder der flest mennesker passerer. Skjermene tiltrekker seg oppmerksomhet og dermed flere potensielle kunder. Skjermene med rammer er montert på fleksible svingfester slik at butikken kan vinkle skjermen mot kundestrømmen i åpningstiden og inn bak gitteret etter stengetid.

 

ProntoTV har levert skjermløsning til alle Vita Exclusive butikkene. Det benyttes 55″ skjermer som virkelig får frem budskapet til forbipasserende og kunder.

ProntoTV har installert Norges største høyoppløselige LED-skjerm for på Buskerud Storsenter. Skjermen er 61 kvm! Ta en titt på denne:

https://www.facebook.com/157196294307622/videos/1203841256309782/

Narvesen på Sentralbanestasjonen gav dagsomsetningen 1 oktober til Røde Kors. Ved hjelp av skjermløsning levert av ProntoTV kunne man følge med på hvor mye Narvesen har samlet inn til en hver tid.

https://www.facebook.com/157196294307622/videos/1197606890266552/