By Jørn Olsen, ProntoTV

Looking back at the last few years in the digital signage industry there has been an increase in articles and a growing focus on ROI. ROI has become a buzzword for sales and marketing reps and the holy grail for some clients.

Read more

Digitale flater i butikk kan være et strategisk og et taktisk verktøy. ProntoTV kan tilby en automatisk oppdatering på digitale flater slik at hver gang et reklamert produkt er rimeligst på prisjakt (eller prisguiden) så vil logo med «billigst på prisjakt» vises som forteller at dette produktet er rimeligst. Reduser kjøpsbarrierer for kundene ved å vise […]

Butikken er død, lenge leve butikken! –Fire ting man må vite om kundene for at de skal ha lyst til å komme tilbake til butikken igjen! av Jørn Olsen, Marketing & communications manager ProntoTV har vært tilstede på NRF 2018 hvor vi fikk adgang til NRF sin lukkede presse- og analytiker gjennomgang. Vår shoppermarketing ansvarlig […]

Er prøverommet det viktigste området i butikken? Dette mener Paco Underhill, en av guruene innenfor shoppermarketing, er riktig.  Han sier at prøverommet kanskje er det viktigste området i butikken, fordi at når kunder har funnet veien til prøverommet er de i handlemodus.

Les om digital signage og hvordan bedre teknologi og god dokumentasjon av effekten får flere kjeder til å ta i bruk digital signage.

Retailmagasinet-0517-s-14-16

eller les på nettsidene til retailmagasinet

http://retailmagasinet.no/nyhetsarkiv/far-oppmerksomhet-engasjement-og-effekt

De siste dagene har ny teknologi og personvern blitt debattert i media med utgangspunkt i ProntoTVs AVA-teknologi (Anonymous video analytics) som vi benytter i et pilotprosjekt sammen med vår kunde Peppes Pizza. Teknologien gir nye muligheter for annonsører, og er ikke i strid med de strenge reglene vi har for personvern og overvåkning.  ProntoTV er […]

ProntoTV gjennomførte en studie sammen med Posten for å finne ut om bevegelig innhold klarer å bidra til økt oppmerksomhet på digitale skjermer. Økt oppmerksomhet er ikke nok alene, derfor testet vi også om vi klarte å holde på oppmerksomheten med relevant innhold. Posten har i dag i overkant av 1500 lokasjoner med Post i butikk og dermed vil enhver optimalisering få stor kraft uansett hvor stor eller liten forbedringen er. Resultatene viste at bevegelig innhold (film) vs enkelt animert innhold (bilder som skifter) øker oppmerksomheten med opptil 9%. Den ene «post i butikk» lokasjonen hvor vi gjennomførte studiet vårt hadde nesten 4000 besøkende på en dag. Med et så høyt besøk vil selv en beskjeden økning på 9% bety at mange flere blir eksponert for budskapet som posten vil kommunisere.

Read more

Oslo Innovation Week 2016 er akkurat avsluttet og vårt datterselskap Pointmedia har deltatt hele uken. Oslo Innovation Week er en serie arrangementer i Oslo som har som formål å ikke bare snakke om endringer men forandre verden vi lever i. Pointmedia som er Norges ledende innen VR (Virtual Reality) og MR (Mixed reality) ble invitert til å dele av sin kunnskap på flere av disse arrangementene. Read more

Vi har nettopp gjennomført et lite eksperiment sammen med en av våre kunder for å optimalisere effekten av deres digital skjermer. Vi fant ut at oppmerksomheten kan øke så mye som 117% om man plasserer digital-skjermene optimalt i forhold til å få mest oppmerksomhet. Hva er så optimal plassering? En optimal plassering er der hvor kundetrafikken og synsfeltet er; med andre ord i stien til shopperne.

Read more